מאות נשים השתתפו בכנס בריאות בנושא הצליאק

עפר גדנקן No Comments on מאות נשים השתתפו בכנס בריאות בנושא הצליאק

המרכז הרפואי 'מעייני הישועה' קיים כנס בריאות רב רושם לנשים, שעסק כולו בנושא 'צליאק – לא מה שחשבת'. הכנס התקיים בחסות ובהשתתפות אנשי מקצוע ממכבי שירותי בריאות וארגון 'צליאק בקהילה'.

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהל מרחב ב"ב במכבי, ר' ברוך שטרן, פתח בדברי ברכה. בראשיתם הוקיר את שיתוף הפעולה של מעייני הישועה עם מכבי ו'צליאק בקהילה' לטובת קיום הערב החשוב. לדבריו: "ערב זה מהווה המשך טבעי לשיתוף הפעולה ההדוק בין מכבי למעייני הישועה, במסגרתו, זוכים החברים לקבלת שירות במקום ללא צורך בהנפקת טופס 17, תוך סנכרון מלא של התיק הרפואי". עוד הוסיף ברוך שטרן והרחיב אודות פרישת שירותי מכבי בבני ברק, והתמקד בהתאמה התרבותית המדויקת, ושעות הפעילות המתאימות לסדר יומם של התושבים, כגון שירותי מעבדה הזמינים גם בשעות אחרה"צ. בסיום דבריו, ציין כי בקרן מכבי קיים סיוע לנזקקים במימון מזון ללא גלוטן לחולי צליאק העומדים בקריטריונים לקבלת ההחזר.

לאחריו הרצה פרופ' צבי פיירמן, מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ב'מעיני הישועה'. בדבריו, הרחיב פרופ' פיירמן על מחלת הצליאק, הרגישות לגלוטן, התפתחות הרפואה המודרנית במתן מענה לרגישות והדרכים להקל על ההתמודדות היומיומית.

אורח הכבוד של הכנס  היה ח"כ יעקב אשר, המכהן כיו"ר שדולת הצליאק בכנסת. ח"כ אשר נשא דברים בפני הקהל על דרכי המאבק הציבורי והפרלמנטרי לטובתם של מתמודדי הצליאק ובני משפחותיהם – "באמצעות  שדולת הצליאק בכנסת הצלחנו להגדיל את המודעות הציבורית ולקדם דברים חשובים, ביניהם עידוד התמריצים של משרדי הממשלה להקלות ביבוא וייצור של מוצרים ללא גלוטן. הדרך עוד ארוכה והמלאכה רבה עד להשגת פתרון מקיף שייתן מענה לחולים ובני משפחותיהם".

לאחריו, נשאה דברים גב' בנדיקט, מנחת הורים בתחום הצליאק, שהרחיבה על הכלים ודרכי ההתמודדות עם הרגישות כבר בגיל הרך של הילדים והפעוטות. את סדרת ההרצאות חתם מר צחי כנען, תזונאי קליני במכבי שירותי בריאות שהסביר כי הטיפול בצליאק הוא תזונתי בלבד לכל אורך החיים וכי ניתן על ידי תזונה מאוזנת ללא גלוטן להביא להחלמה מלאה של המעי. מר כנען  הסביר כי יש לקרוא בעיון רב את תוויות המזון הנמצאות על כל מזון ארוז  ובמקרה של ספק כמו  רכיב לא מזוהה – אין לצרוך את המוצר. לסיום, העביר למשתתפות המלצות מניסיונו האישי לארוחות ביתיות ללא  גלוטן, וטיפים חשובים לניקוי מיטבי של משטחי העבודה ותנור האפייה, היכולים להכיל פירורים זעירים ומסכני חיים.

בסיום הכנס התקיים פאנל מרתק שאלות ותשובות בנושא הצליאק עם אנשי הצוות המקצועי.

בנוסף, חולקה למשתתפות חוברת מתכונים ללא גלוטן שנכתבו במיוחד ע"י דיאטניות מכבי. משתתפות הערב ביקשו להודות להנהלת מכבי ולראש מחוז המרכז הגב' דבורה חסיד ולמנהלת המרכז הרפואי כהנמן הגב' עפרה ברשן  .



0 תגובות